Eko-hostel „Republik“ - Užice
Neodoljiv turistima, avanturistima, sportistima
Užice | Vest, datum objave: 12. децембар 2014.
Programom desetog mentoringa užička filijala NSZ obuhvatila je Privredno društvo Eko hostel „Republik“ iz Užica.
Vlasnik hostela, mladi Marko Ristovski, turistički vodič sa licencom, stečenim znanjem iz oblasti hotelijerstva i aktivnim vladanjem stranim jezicima, hrabro i odlučno nastupio je sa novom i originalnom idejom u Užicu. Radne navike, preduzimljivost, komunikativnost, izrazita kreativnost, privrženost prirodi i visoka eko-svest, samo su neke od osobina koje krase ovog mladog čoveka. Hostel je tematski osmišljen i odražava događaje iz čuvene Užičke republike. Kao takav neodoljiv je turistima, avanturistima, sportistima, mlađoj populaciji, koji traže smeštaj, ali i druženje i dobru zabavu.
Priznanjem „Zeleni list“, Eko-hostel „Republik 031“ je prihvatio, primenio i potvrdio visoke zahteve, koje sam predznak „eko“ nosi i stekao verne goste, o čemu svedoči i već dobro ispunjena Knjiga utisaka. Različiti rukopisi na različitim jezicima potvrđuju da se ovaj hostel svojom neobičnošću, toplinom i ljubaznošću nametnuo na zahtevnom turističkom tržištu.
Preduzetnik ima izrazitu marketinšku opredeljenost. Pored prezentacije i reklamiranja svog hostela promoviše i turističku ponudu grada i regiona. Radi kompletiranja turističke usluge, u ponudi je i organizacija jednodnevnih izleta u Zapadnoj Srbiji, sa profesionalnim vodičem. Spremno osoblje će zadovoljiti zahteve gostiju i pažljivo osmisliti putovanje do Mokre gore, Zlakuse, Zlatibora, Sirogojna. Ljubiteljima biciklizma, paraglajdinga, penjanja uz stenu, pešačenja i kanjoninga, pored smeštaja nudi se i usluga organizovanja takvih avantura. Poseta kulturnim manifestacijama je takođe u domenu Markovog rada (Sabor u Guči, Most Fest, Park Fest, Pozorišni festival, itd.).
U hostel najčešće dolaze mladi koji su na proputovanju. Posebnu kategoriju gostiju čine inostrani turisti, koji putovanja i avanture planiraju prema mreži hostela. Naročit akcenat stavljen je na zadovoljstvo korisnika, koji će svojim ponovnim dolaskom i preporukom predstavljati najbolju reklamu za „Republik“. Sponzorisanjem i organizovanjem sportskih aktivnosti i drugih manifestacija ime „Republik 031“ postaje prepoznatljivo.
Hostel se može pohvaliti sa oko 1.500 noćenja stranih turista iz čak 50 zemalja sveta.
„Svoju prednost baziramo na prihvatljivim, nižim cenama, osmišljenom ambijentu i sadržaju za posetioce, koji omogućava druženje mladih i organizovanom korišćenju sadržaja koje grad nudi -bioskop, pozorište, sportski tereni, bazen i drugo. S obzirom da su početne teškoće u poslovanju prevaziđene, prostora za razvoj biznisa i pridobijanje drugih tržišta ima, posebno kada je u pitanju domaće tržište, na kome još uvek treba raditi na sticanju navike potrošača da koriste ovakve vrste konačišta. Propagandni materijal izložen je u turističkim organizacijama drugih gradova, na autobuskim i železničkim stanicama, na sajmovima turizma i hotelijerstva. Osmišljena je i zanimljiva internet stranica. Na sopstvenu inicijativu obeležene su i oznake na prilaznim putevima, kako bi i one bez namere naveli na prag našeg hostela, na prenoćište ili dnevni odmor“, ističe Marko, koji navodi da i ova vrsta delatnosti nije pošteđena problema:
„Nedovoljna finansijska snaga za pokrivanje troškova u periodu sezonski smanjenog obima boravka i visoki režijski i drugi troškovi su velika prepreka za dalji razvoj biznisa. Zbog racionalizacije rashodne strane jedini sam izvršilac posla - glavni organizator, nabavljač, turistički vodič, što dovodi do preopterećenosti, jer zahteva celodnevno angažovanje“, kaže Marko.
Sredstva dobijena od NSZ u celosti su potrošena na adaptaciju enterijera. NSZ ima interes da prati i dalji razvoj ove firme, pre svega zbog angažovanja novih radnika, kao i zbog razvoja programa „Omladinskog preduzetništva“, koji je otpočeo uz pomoć sredstava NSZ.
Prilikom realizacije mentoringa (praćenje poslovanja preduzetnika koji su delatnost otpočeli uz podršku NSZ), Marko je omogućio uvid u poslovni prostor i opremu. Uz veliko strpljenje i ljubaznost, mladi preduzetnik pružio je sve relevantne informacije o poslovanju koje su nam bile neophodne, što pokazuje dobre poslovne običaje, koji su bitni za ukupnu sliku o firmi.