Еко-хостел „Републик“ - Ужице
Неодољив туристима, авантуристима, спортистима
Ужице | Вест, датум објаве: 12. децембар 2014.
Програмом десетог менторинга ужичка филијала НСЗ обухватила је Привредно друштво Еко хостел „Републик“ из Ужица.
Власник хостела, млади Марко Ристовски, туристички водич са лиценцом, стеченим знањем из области хотелијерства и активним владањем страним језицима, храбро и одлучно наступио је са новом и оригиналном идејом у Ужицу. Радне навике, предузимљивост, комуникативност, изразита креативност, приврженост природи и висока еко-свест, само су неке од особина које красе овог младог човека. Хостел је тематски осмишљен и одражава догађаје из чувене Ужичке републике. Као такав неодољив је туристима, авантуристима, спортистима, млађој популацији, који траже смештај, али и дружење и добру забаву.
Признањем „Зелени лист“, Еко-хостел „Републик 031“ је прихватио, применио и потврдио високе захтеве, које сам предзнак „еко“ носи и стекао верне госте, о чему сведочи и већ добро испуњена Књига утисака. Различити рукописи на различитим језицима потврђују да се овај хостел својом необичношћу, топлином и љубазношћу наметнуо на захтевном туристичком тржишту.
Предузетник има изразиту маркетиншку опредељеност. Поред презентације и рекламирања свог хостела промовише и туристичку понуду града и региона. Ради комплетирања туристичке услуге, у понуди је и организација једнодневних излета у Западној Србији, са професионалним водичем. Спремно особље ће задовољити захтеве гостију и пажљиво осмислити путовање до Мокре горе, Злакусе, Златибора, Сирогојна. Љубитељима бициклизма, параглајдинга, пењања уз стену, пешачења и кањонинга, поред смештаја нуди се и услуга организовања таквих авантура. Посета културним манифестацијама је такође у домену Марковог рада (Сабор у Гучи, Мост Фест, Парк Фест, Позоришни фестивал, итд.).
У хостел најчешће долазе млади који су на пропутовању. Посебну категорију гостију чине инострани туристи, који путовања и авантуре планирају према мрежи хостела. Нарочит акценат стављен је на задовољство корисника, који ће својим поновним доласком и препоруком представљати најбољу рекламу за „Републик“. Спонзорисањем и организовањем спортских активности и других манифестација име „Републик 031“ постаје препознатљиво.
Хостел се може похвалити са око 1.500 ноћења страних туриста из чак 50 земаља света.
„Своју предност базирамо на прихватљивим, нижим ценама, осмишљеном амбијенту и садржају за посетиоце, који омогућава дружење младих и организованом коришћењу садржаја које град нуди -биоскоп, позориште, спортски терени, базен и друго. С обзиром да су почетне тешкоће у пословању превазиђене, простора за развој бизниса и придобијање других тржишта има, посебно када је у питању домаће тржиште, на коме још увек треба радити на стицању навике потрошача да користе овакве врсте коначишта. Пропагандни материјал изложен је у туристичким организацијама других градова, на аутобуским и железничким станицама, на сајмовима туризма и хотелијерства. Осмишљена је и занимљива интернет страница. На сопствену иницијативу обележене су и ознаке на прилазним путевима, како би и оне без намере навели на праг нашег хостела, на преноћиште или дневни одмор“, истиче Марко, који наводи да и ова врста делатности није поштеђена проблема:
„Недовољна финансијска снага за покривање трошкова у периоду сезонски смањеног обима боравка и високи режијски и други трошкови су велика препрека за даљи развој бизниса. Због рационализације расходне стране једини сам извршилац посла - главни организатор, набављач, туристички водич, што доводи до преоптерећености, јер захтева целодневно ангажовање“, каже Марко.
Средства добијена од НСЗ у целости су потрошена на адаптацију ентеријера. НСЗ има интерес да прати и даљи развој ове фирме, пре свега због ангажовања нових радника, као и због развоја програма „Омладинског предузетништва“, који је отпочео уз помоћ средстава НСЗ.
Приликом реализације менторинга (праћење пословања предузетника који су делатност отпочели уз подршку НСЗ), Марко је омогућио увид у пословни простор и опрему. Уз велико стрпљење и љубазност, млади предузетник пружио је све релевантне информације о пословању које су нам биле неопходне, што показује добре пословне обичаје, који су битни за укупну слику о фирми.