DAFF agrobiznis start up za mlade II
Donator: Tim za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva
Budžet: 25.000 CHF
Period implementacije: januar – decembar 2017.
Nosilac projekta: Udruženje Fenomena
Ciljne grupe: mlade žene, mladi sa invaliditetom, mladi iz romske populacije, mladi bez kvalifikacija, mladi koji izlaze iz sistema socijalne zaštite i mladi iz hraniteljskih porodica.
Lokacija implementacije: Raški, Zlatiborski, Moravički i Podunavski okrug.
Cilj projekta je bio uspostavljanje održivog modela za samozapošljavanje mladih u poljoprivredi.
Specifični ciljevi projekta su bili:
- Podsticanje preduzetništva za agrobiznis među mladima.
- Doprinos preduzetničkom učenju za mlade koji se susreću sa dodatnim barijerama u zapošljavanju u Raškom, Zlatiborskom, Moravičkom i podunavskom okrugu, kroz specijalizovan neformalni program obuke.
O projektu:
Prvi projekat „DAFF agrobiznis start up za mlade“ odobren je na konkursu Tima za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva, finansiran od strane SDC ( Švajcarska agencija za razvoj). Tokom ovog pilot projekta obuku je uspešno završilo 11 lica, a nakon analize biznis planova 1 lice je dobilo podršku kroz finansijska sredstva u vidu investiranja kroz DAFF program.
Tim za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva Vlade Republike Srbije je nakon uspešnog pilot projekta odobrilo dodatna sredstva Udruženju „Fenomena“ za nastavak projekta „DAFF agrobiznis start up za mlade II“ i dalje razvijanje održivog modela za samozapošljavanje mladih u poljoprivredi tj.podsticanje preduzetništva za agrobiznis među mladima i doprinos preduzetničkom učenju za mlade koji se susreću sa dodatnim barijerama u zapošljavanju (mlade žene, mladi sa invaliditetom, mladi iz romske populacije, mladi bez kvalifikacija, mladi koji izlaze iz sistema socijalne zaštite i mladi iz hraniteljskih porodica). Nacionalna služba je bila u ulozi saradnika na projektu. Projekat „DAFF agrobiznis start up za mlade II“ je završen u decembru 2017.g. Na obuke se odazvalo 17 mladih, a obuku je uspešno završilo 13 mladih koji su izradili svoje biznis planove prema metodologiji akreditovanog treninga;