Samozapošljavanje - SR ''Inova'', Zrenjanin
Upornost i pragmatičnost
Zrenjanin | Vest, datum objave: 24. фебруар 2014.
Aleksej Ilić je sopstvenim poslovanjem potvrdio da je bio u pravu 2010. godine, kada je kao preduzetnik-početnik za regionalni nedeljnik izjavio: ''Živimo u vremenu kada mislimo da možemo da zarađujemo virtuelno, preko interneta, ali je materijalna proizvodnja srž, baza jedne zemlje. Bitno je pronaći put i način''.
''Internet je neiscrpna riznica znanja. Mašine za proizvodnju jesu važne, ali su ideja, znanje i rad najveći kapital. Oni koji nemaju para, ne treba da se obeshrabre. Vreme treba pretočiti u rad, i to istrajan rad. Važno je biti uporan, razvijati potencijale i nikada ne odustajati'', kaže Aleksej Ilić, vlasnik firme ''Inova'' iz Zrenjanina, osnovane 2010. godine uz finansijsku podršku programa za samozapošljavanje. Delatnost ove firme je izrada dekorativne fasadne obloge, poznate kao dekorativni kamen.
Aleksej je imao svoj lokal u porodičnoj kući, gde je opremio radionicu, a subvenciju za samozapošljavanje, u iznosu od 160.000 dinara, iskoristio je za nabavku opreme. Smatra da njegovi proizvodi imaju odličan kvalitet, štaviše, da je poznate proizvođače i nadmašio. Kvalitet dekorativnih fasadnih obloga SR ''Inova'' proističe iz znanja i inovacija u tehnologiji rada i marketingu. Naročito u marketingu traži nove mogućnosti, novo tržište, nove načine promocije.
Prodaja ''Inove'' trenutno je na nivou kojim je vlasnik zadovoljan. Aleksej je unapredio biznis u različitim domenima. Sam je kreirao odličan sajt (www.kamen-grad.net), na kome proizvode promoviše kao: ''Kamen-grad - brend vrhunske dekorativne kamene obloge i rustične dekorativne cigle. Mnoge fasade luksuznih rezidencijalnih i poslovnih objekata ukrašene su našim kamenom. Luksuz, glamur i moć je njihovo drugo ime''.
Iz postojeće proizvodne palete počeo je da prodaje kalupe, a planira da uvede novi proizvod - boje špatulate, koje takođe spadaju u dekorativne fasadne obloge. Ambiciozni planovi podrazumevaju i da zaposli nove ljude.
Razvoj njegovog biznisa potvrdio je da je bio u pravu 2010. godine, kada je kao preduzetnik-početnik za regionalni nedeljnik ''Zrenjanin'' izjavio: ''Živimo u vremenu kada mislimo da možemo da zarađujemo virtuelno, preko interneta, ali je materijalna proizvodnja srž, baza jedne zemlje. Bitno je pronaći put i način. Ja sam imao mnoga lutanja. Najpre sam, od 1996. do 2006. godine, svoj hobi - izradu maketa aviona, pretočio u malu manufakturu. Plasman je išao u inostranstvo preko interneta. U međuvremenu, uslovi su se promenili, pa je bilo neophodno osmisliti novu proizvodnju. Počeo sam da se bavim preradom plastike. Povukao sam se i iz ovog posla, ali nisam odustajao, tražio sam dalje. Čovek nema pravo da se preda. Na kraju, evo me, poput glavnog lika iz popularne serije ''Vruć vetar'', vratio sam se svom starom pozivu koji spada u domen finog zanatstva i ima dodirnih tačaka sa proizvodnjom maketa'', kaže Aleksej.
Svima koji planiraju samozapošljavanje poručuje da su važni upornost, multidisciplinarna znanja, pragmatičnost i orijentacija na proizvode i usluge koji su ljudima potrebni.