Пословна и животна прича која инспирише
Супержена у интернет маркетингу
Београд | Вест, датум објаве: 23. новембар 2017.
Кључ успеха је кренути ситним корацима, од малих клијената на којима печете занат, преко средњих, па до великих и успешних, који су потврда вашег знања - каже Мартина Анђелковић
Снајка де Мадре - пословна жена и експерт за дигитални маркетинг, заслужна за успех многих клијената, којима је помогла да се на прави начин оглашавају на различитим социјалним медијима. После вишегодишњег бављења новинарством схватила је да то није посао који воли и како каже „буквално себи измислила нови посао“.
- Најпре сам радила као менаџер за управљање бизнисима на друштвеним мрежама, онда сам зашла у онлајн рекламирање и сада сам интернет предузетница - прича Мартина Анђелковић, која се потписује и као Снајка де Мадре, али и као online advertising Wonderwoman. Данас је можда лакше радити овај посао јер о маркетингу на друштвеним мрежама се толико прича, али када је она почињала било је другачије. Поделила је са нама своју животну и пословну причу, причу која је инспирација многима који је прате широм света, слушају на онлајн консултацијама и чекају тренутак да дође у њихов град и покрене их.
- Сећам се када сам почела да се бавим
вим послом, почетком 2011. године, нисам имала појма ни одакле да кренем, ни кога да пратим, па чак у једном моменту нисам знала ни где се налазим. Захваљујући урођеној радозналости, грабила сам, учила сама, правила велике грешке и случајне успехе. Све док успеси нису постали намерни, а грешке неприметне - почиње Мартина причу о свом приватном бизнису.
Како си почела да се бавиш овим послом?
- Почела сам малим корацима, читала сам литературу на енглеском, у неким моментима помишљала: Шта ће то мени, али сам имала добар осећај. Област интерног маркетинга је кренула убрзано да се развија, а ја сам већ добила прве клијенте. Кључ успеха је кренути ситним корацима, од малих клијената на којима печете занат, преко средњих, па до великих и успешних, који су потврда вашег знања - каже Мартина.
Потврде су дошле још са две стране, када Мартина добија две награде из области маркетинга. Ипак, одлучује се да 2015. године напусти ИТ компанију у којој је радила четири године и улази у свет предузетништва. Каже да јој је највећа привилегија што своје знање о маркетингу успешно преноси другима. Предаје начине и могућности Фејсбук, Инстаграм и ЛинкдИн оглашавања у Привредној комори Србије и признаје да ужива и у улози мотивационог говорника.
Које су предности и мане самосталног бизниса?
- Предност је слобода, посебно нама који нисмо везани послом за канцеларију, већ можемо да радимо са било које тачке на свету, само нам је потребан компјутер и интернет конекција. Та слобода ми је најважнија, јер неутралише све мане приватног бизниса у Србији - искрена је наша саговорница.
Да ли је било страха у почетку, о чему си размишљала?
- Наравно да јесте. Ја сам побегла из новинарства, који ми је био сигуран посао, у непознато - свет друштвених мрежа. Тај свет тада није имао јасну перспективу. Други велики страх осетила сам када сам напустила сталан посао и отворила агенцију. Ипак, нисам се ниједног тренутка покајала. Дел Бој је био у праву: Ко рескира - профитира!
Храброст је нешто што је свакако краси, а то можемо да закључимо из сваког њеног потеза и мисли. Спремност да ради на себи, да учи, да преузме ризик, јер зна да може боље и другачије. Ипак, да би се покренула и охрабрила било јој је потребно да схвати да чекање не доноси резултате и да мора да узме ствари у своје руке. Објашњава да посао којим се бави раде људи који имају визију, креативни су, луцидни и добро организовани.
- То су људи који ће у једном, за многе незанимљивом производу, пронаћи бар три интересантне ствари и предности и представити га као креативан и посебан - објашњава Снајка.
Савет за оне који размишљају да се баве овим послом?
- Учите, учите и учите! Ако нисте талентовани, савладавањем алата бићете неколико корака у предности у односу на креативне, а лење људе. Слушајте онлајн курсеве најбољих у послу, а најважније је да не одустајете! - тврди Мартина и додаје да је за успех у овом послу најважнија креативност, али и јаки живци, стрпљење и стална потрага за нечим актуелним.
Интересантно је то што се потписујеш као Снајка де Мадре. Колико је у послу важно препознатљиво име?
- Снајка де Мадре је мој стари надимак из приватног живота, па сам сматрала да би, с обзиром да сам предузетница и да свој бизнис желим да представљам кроз себе, ово име могло да да топлину која недостаје бизнисима. Могла сам агенцији да дам неко модерно име на енглеском, али то име не би објаснило суштину мог пословања. Снајка де Мадре је агенција са домаћинским приступом, потпуно другачијим од типично хладног агенцијског - прича нам Мартина.
Тренутно је посвећена едукацијама које држи у ПКС и консултацијама један на један, гостује на многим конференцијама и најављује свој нови бренд, али не открива тачно о чему се ради, осим да ће светлост дана угледати у априлу следеће године.
Највећа инспирација у послу јој је Џек Ма, оснивач највећег продајног сајта AliExpress, чија прича је увек изнова мотивише.
Сигурно има много људи којима је њена прича инспирација, нама је била. Млада, топла, храбра, успешна, креативна, вредна жена из Србије чије име је познато у целом свету – Мартина нам је показала да може.