Добра идеја и позитивне мисли – први корак ка успеху
Приче које дирају душу
Београд | Вест, датум објаве: 4. јул 2017.
Може ли се у Србији бити успешан и без сензационализма, искључиво захваљујући вредном и преданом раду? Може! Ако сте се запитали како, ми вам дајемо одговор. Први корак који треба да направите јесте да ставите своје жеље испред потреба, а на том путу морају да вас воде само позитивне мисли и вера да је могуће…
Он живи своју причу са душом. Оставио је сигуран посао новинара у редакцији којим се годинама бавио, зато што верује у себе и своје идеје и права је особа која ће можда некога од вас мотивисати да кренете тим путем – Ненад Благојевић, новинар, туристички водич, писац, блогер, путник, промотер своје земље...
Оставио је јак утисак на нас, а како и не би, кадa знамо колико је данас тешко срести насмејану особу, задовољну, која се радује свом, али и успеху других људи којима свакодневно помаже. Иако велики мајстори ретко кад желе да открију своје тајне, он је био спреман да своје подели са нама и можда нас све подстакне да остваримо своје снове.
Прочитајте пажљиво, можда наша прича пробуди у вама предузетнички дух и да снагу и вољу да се опробате у послу о којем сте размишљали, а нисте имали храбрости да се упустите.
Ненад Благојевић пише сајт „Приче са душом“. Свака је јединствена и представља вредне, креативне људе Србије. Оне који су направили велики корак, ризичан, али су показали да је све могуће када имаш добру идеју и спреман си на одрицање и велики рад.
„Волим да кроз Приче са душом прикажем Србију у другачијем светлу. Кроз живот ме води радост уживања у малим стварима, а сва моја запажања и приче обојим позитивним тоном. Када о стварима размишљате на лепши начин стварате позитиван однос према животу“, тако размишља Ненад.
Његове приче људи воле да читају, јер је у њима приказан прави живот, а главни јунаци су људи који су остварили своје снове. Начин на који ради, скромност, слобода и жеља да пронађе добру тему, чине сваку причу јединственом и интересантном.
„Ја путујем са мало новца, најчешће лоу-кост компанијама, а пртљаг ми стане у један ранац. Често одседам у домовима породица код којих изнајмим само собу или ме приме бесплатно. На тај начин откривам детаље из њиховог живота и на папир преносим своје интензивне доживљаје са тих путовања“, прича нам Ненад. Те доживљаје месечно прочита 60.000 људи који посете сајт и бележи се више од 100.000 прегледа, а прошле године је сајт имао милион посетилаца из свих крајева света.
Како покренути сајт?
„Да би неко био успешан предузетник и имао добар сајт потребно је да буде оригиналан и да има личну мисију, да не копира туђе идеје“, објашњава Ненад и сећа се да је он одмах на почетку, испитујући тржиште, схватио да жели да пише приче на свој начин и да у томе буде први. Он каже да све идеје постоје на интернету, да је више од половине његових саговорника започело посао који већ постоји у свету, само су га прилагодили тржишту Србије.
„Добар предузетник мора да има слободан дух, да буде вредан, истрајан, оригиналан, да верује у своје идеје, има вољу и да не одустаје. Такође, важно је да мотив не буде искључиво зарада. Мене мотивише то што кроз своје приче и сајт могу да помогнем младим људима који тек покрећу свој бизнис, да се за њих чује. Ја им практично дам ветар у леђа, многима је кренуо посао после мог текста. Тако је један момак, Ђурађ, продао фирму захваљујући мом сајту“, задовољно каже Ненад и додаје: „Ако имате добру идеју, која не постоји у Србији, и без новца ћете привући медије. Ја сам добио огроман простор у медијима јер су новинари препознали јединственост и квалитет, а када придобијете публику онда можете да рачунате и на зараду“.
Ево како!
У предузетништву не сме да се размишља: „Шта ако не успе?“. Важно је да будете фокусирани на један посао, потпуно усмерени на циљ. Храна, туризам и село су тренутно најзанимљивије области за покретање бизниса у Србији, а теме могу бити здрава или органска храна, домаћа кухиња, производња меда или сира, домаћих сокова, сеоски туризам. Када је реч о сајтовима и блоговима, у Србији су најзаступљеније теме: гастрономија, путовања и мода и лепота. „Читаоце привлаче теме о великим животним одлукама за које они можда немају храбрости. Сан свих је да остваре своју жељу, своју причу са душом“, каже Ненад.
Колики су трошкови за покретање сајта?
Наш саговорник нам је објаснио да не треба много новца да би се покренуо сајт. Осмислите интересантан назив сајта, а затим га региструјете, купите домен, што кошта од 1.000 до 3.000 динара. Након тога је потребно да купите свој простор на интернету – хостинг, који се плаћа од 1.000 до 15.000 динара годишње, у зависности од броја посетилаца. Благојевић је свој сајт „Приче са душом“ направио сам, јер није имао новца да плати програмера. Учио је преко интернета, корак по корак. „Када ваш сајт има утицај, када добијете одређени број пратилаца, појавиће се клијенти који ће желети да уложе новац“, каже из искуства.
Рецепт за успех
„Нема ту неког рецепта, јер ја верујем у чуда! Чуда се дешавају само ако у њих верујете“, каже аутор сајта „Приче са душом“, али ипак додаје: „Смањите трошкове, жеље морају бити испред потреба. Урадите све да ваша фирма успе, посао у почетку мора да вам буде приоритет. Штедите. Волите свој посао и своју фирму. У Србији може да се живи од посла који се воли само ако не дозволите да други завршавају посао уместо вас. Потребно је стрпљење и велики рад“.
Ненад Благојевић стално пише и, како каже, сваки дан себи постави циљ „Шта могу данас да урадим за свој сајт?“. Иза прича које прочитате за неколико минута стоји више сати рада, а сваку одликује пре свега искреност. „Да не приступам послу искрено и свим срцем не бих никада написао овакве приче. Њих су због тога препознали и читаоци и они су најзаслужнији што су људи за њих чули“, истиче он.
Ненад је и аутор сајта „Пут око света“, где пише путописе и саветује како са мало новца можете да путујете, као и сајта на француском језику „Bienvenue en Serbie“ (Добро дошли у Србију), преко којег промовише Србију, људе, село, природу и традицију. План му је да прошири сајт „Приче са душом“, али ће се, каже, увек трудити да очува аутентичност и квалитет.
Обоје су остали без посла са троје деце, а онда су им италијански колачићи дали нову наду, Филмска прича о Радетовом успеху: са 16 је почео са сајтом, а сада има фирму у Америци, Слатко је дала отказ због слатког и џема: њене тегле сада су на полицама у Њујорку – неки су од наслова који уводе у Ненадове приче са душом.