Najbolji edukatori Srbije
Nagrada za rad, trud i inovacije u učenju
Beograd | Vest, datum objave: 15. новембар 2017.
Dobre učitelje i nastavnike deca pamte do kraja života, oni su ti koji ih uče najvažnijim stvarima u životu i na taj način menjaju svet. Udruženje za podsticanje preduzetništva „Živojin Mišić“ već četiri godine realizuje projekat „Najbolji edukatori Srbije“ sa ciljem da skrene pažnju na važnost učiteljskog i nastavničkog posla i da predstavi javnosti one koji to rade svim srcem i na drugačiji način. Predstavljamo vam najbolje učitelje i nastavnike koje Srbija ima
Titulu najboljih ove godine ponelo je jedanaest edukatora iz cele Srbije, među njima 4 učitelja, 5 nastavnika viših razreda osnovnih škola i 2 nastavnika srednjih škola. Oni predaju u Vršcu, Paraćinu, Vranju, Kovačici, Loznici, Požegi, Malom Zvorniku, Grockoj, Merošini, Leskovcu i Adi.
„Najbolji nastavnik je onaj koji prati i odgovara na promene koje mu društvo nameće i uči decu da budu spremna na sve novine koje ih čekaju. Za nas je to nastavnik koji je na časovima kreativan, organizuje različite vannastavne aktivnosti i dobar je primer svojim đacima“, kažu u udruženju „Živojin Mišić“.
Izbor za najboljeg edukatora organizuje se četvrtu godinu zaredom, sa idejom da se pohvale nastavnici koji se ističu kvalitetnim radom sa decom i osmišljavaju nove metode učenja. Za konkurs ih predlažu oni koji su sa njima stalno u kontaktu i koji su dobro upoznati sa njihovim radom, pa su zaista u konkurenciji najbolji. „Broj prijava je svake godine sve veći, pa smo prve godine imali 200, a ove čak 500 prijava. Želimo da zaista najbolji budu nagrađeni, pa o tome odlučuje stručna komisija u tri kruga selekcije. Konkurs traje od aprila do oktobra, mesecima analiziramo rad i učinak učitelja i nastavnika i biramo one koji su po nečemu izuzetni“, kaže Ivona Jovanović, koordinator udruženja „Živojin Mišić“.
Cilj dakle nije da postoje samo pohvale i broj izdatih stručnih radova, već da iza rada stoji neka životna priča, način na koji nastavnik utiče na sredinu i ljude sa kojima radi, zalaganje za razvoj posebnih učeničkih talenata i podsticaj na razmišljanje i istraživanje, aktivizam, rad i trud.
Udruženje „Živojin Mišić“ trudi se da na sve načine promoviše primere dobre prakse, da nastavnicima da vetar u leđa i potvrdu za njihov dugogodišnji rad i trud. Važno je pomenuti da su u pitanju učitelji i nastavnici iz cele Srbije, ne samo velikih gradova, već i zabačenih, udaljenih mesta, gde je posebno važno nagraditi trud. Tako je ove godine na spisku najboljih edukatora bilo više njih iz malih sredina, čiji je rad prepoznat.
„Svaki prijavljeni i nagrađeni edukator specifičan je po nečemu. Ove godine imamo nastavnike koji decu edukuju kroz strip i umetnost, one koji prave ambijentalne učionice u prirodi gde uče decu na drugačiji način, učitelje koji kroz praktične primere objašnjavaju komplikovane lekcije i zadatke. Svaki od njih ima posebnu, inovativnu metodu i vrlo pozitivno utiče na učenje i razvoj dece“, objašnjava Ivona Jovanović.
Najbolji učitelji i nastavnici pored lične nagrade dobijaju dodatnih 100.000 za ulaganje u unapređenje nastave i realizaciju novih ideja. Ovo je možda prava prilika da pozovemo kompanije koje mogu i žele da se uključe da pomognu razvoju inovativnih programa obrazovanja dece i daju podsticaj onima koji pokreću pozitivne promene u svojoj sredini.
Više o projektu „Najbolji edukatori Srbije“ možete da pročitate na sajtu udruženja „Živojin Mišić“.
Predstavljamo neke od najboljih edukatora Srbije
Verica Lukić, učiteljica u OŠ „Kralj Aleksandar Prvi Karađorđević“ u Jadranskoj Lešnici
Verica je učiteljica koja radi u školi već 16 godina. Za nju kažu da je, pored toga što decu izvodi na pravi put, borac za svoje odeljenje. Poseban akcenat stavlja na kreativnost i osmišljavanje igara, jer kroz igru deca lakše uče. Kvalitet rada potvrđuje dobrim rezultatima koje njeni učenici postižu na takmičenjima iz matematike, srpskog jezika i likovne kulture. Kroz strip, rešavanje rebusa i matematičkih priča kod učenika razvija koncentraciju, memoriju, maštu i kreativno mišljenje.
Gradimirka Nikolić, nastavnica tehničkog i informatičkog obrazovanja u OŠ „Jastrebački partizani“ u Merošini već 15 godina
Njeni učenici kažu da je uvek tu da sasluša, objasni sve što je potrebno, da je pravedna, realno ocenjuje, ima jednak odnos prema svima i radi sa puno volje i entuzijazma. Na časovima se uči programiranje robota, programski kodovi za svetleće diode, senzore i kretanje robota. Učenici rade samostalno, a nastavnik je tu da pruži pomoć kad god zatreba.
Dušan Stanković, učitelj u OŠ „Braća Ribar“ u Donjoj Borini
Dušanove kolege ističu da je učitelj koji neprekidno unapređuje kvalitet rada i trudi se da razvija učenje kroz igru. Podstiče inicijativu, slobodu mišljenja, stavova i uverenja, uvažava ličnost i posebnost učenika.
Za Dušana kažu da aktivno primenjuje informaciono-komunikacione tehnologije u nastavi, a poseban akcenat stavlja na osmišljavanje, izradu i primenu interaktivnih obrazovnih softvera i sistema za učenje na daljinu, po čemu je prepoznatljiv i specifičan.
Ivona Ranđelović, nastavnik engleskog jezika u OŠ „Vuk Karadžić“, Pečenjevce
Kolege naglašavaju da se savršeno uklapa u opis savremenog nastavnika koji radi na kompletnom razvoju učenika koristeći najrazličitije metode: od upotrebe video-kamere u nastavi, do obrazovne drame koja trenutno dominira u njenom radu. Jezik koji predaje vidi kao sredstvo da postigne više ciljeve i utiče na društveni, fizički, intelektualni, kreativni i emocionalni razvoj svojih učenika.
Miomir Dejanović, učitelj u OŠ „Svetozar Marković“ u Vranju
Miomir je kreativan i svestran učitelj, uzor učenicima već 23 godine. Crta edukativne stripove i ilustracije i primenjuje ih kao nastavna sredstva, uređuje đačke listove i nagrađivan je za moderno pisanje poezije za decu. Autor je akreditovanog seminara „Igra kao motivacija i metoda učenja“ i instruktor aktivnog učenja. Kroz autorske tekstove neguje tradiciju, a svojim kratkim filmovima budi svest o potrebi inkluzije.