Кока-кола подршка младимa
Где год да живе - подједнако важни
Јагодина | Вест, датум објаве: 25. мај 2017.
Програм се спроводи у 10 градова у Србији, кроз тродневне интерактивне радионице, а полазници ће имати прилику да са сертификованим стручњацима унапреде своје вештине и усвоје практична знања која ће им помоћи у потрази за послом.
Министар за рад, запошљавање, борачка и социјална питања Александар Вулин рекао је на отварању пројекта „Кока-кола подршка младимa“ да је Кока-кола на прави начин показала како се понаша социјално одговорна компанија.
„Треба помоћи својој средини, заједници у којој живите, омогућити људима да промене ствари набоље и преузму судбину у своје руке. Образовањем и усвајањем нових вештина млади људи добијају шансу“, нагласио је министар и додао да Кока-кола овим пројектом помаже целом пословном окружењу, јер један од најчешћих захтева наших послодаваца јесте образована радна снага, прилагођена њиховим потребама, у смислу одређених знања и вештина.
Министар Вулин је нагласио да послодавци све чешће траже вештину и знање, све ређе се осврћући на формално образовање, као и да апликант поседује специфично знање које му је потребно, напомињући да је концепт целоживотног учења једини прави пут.
„Наша борба је да радимо на унапређењу квалитета радног места, његовој одрживости и, наравно, вишој плаћености и у приватном сектору, а да би то било могуће морате имати образовану радну снагу“, казао је министар.
Предвиђено је да пројектом буде обухваћено 1000 младих од 18 до 30 година широм Србије, а прве радионице у које је укључено њих 30 биће одржане у Ћуприји. Програм се спроводи у 10 градова, кроз тродневне интерактивне радионице, а полазници ће имати прилику да са сертификованим стручњацима унапреде своје вештине и усвоје практична знања која ће им помоћи у потрази за послом.
Млади ће учити о успешној пословној комуникацији, пословној администрацији, финансијама, управљању пројектима и стећи вештине које су им потребне како би лакше дошли до посла. Део програма организован је и кроз дигиталну платформу, онлајн предавања, радионице и литературу неопходну за додатну едукацију, а сви полазници ће по завршетку едукације добити сертификат Кока-кола ХБЦ Србија - где год да живе, подједнако важни.
На евиденцији Националне службе за запошљавање налази се 157.000 младих до 30 година, што је за 13,8 одсто мање у односу на исти период прошле године.
Директор Националне службе за запошљавање Зоран Мартиновић истакао је да Анкета о радној снази показује да долази до смањења стопе незапослености и да се Србија све више приближава просечној европској стопи незапослености.
„Наравно, не можемо још увек бити задовољни, јер велики број људи на нашој евиденцији не поседује оне квалитете, компетенције, вештине и знања које данас послодавци траже. Све се променило на тржишту рада, па и захтеви послодаваца, због чега користимо разне модалитете за програме обука и додатног образовања“, рекао је Мартиновић.
Према његовим речима, НСЗ ће из свог буџета, као и из буџетског фонда за професионалну рехабилитацију и запошљавање особа са инвалидитетом, ове године издвојити 1,2 милијарде динара само за програме додатног образовања и обука.
„Очекујемо да се у оквиру тог износа у различите едукације укључи велики број лица са наше евиденције. С обзиром да је интересовање увек веће од расположивог буџета, биће добродошла свака иницијатива, као што је ова данашња, која додатно може да мотивише младе и незапослене и да их укључи у различите програме“, рекао је Мартиновић.
„Као најпожељнији послодавац међу студентима и младима у Србији, видимо да млади људи показују велику жељу да раде, али и да напредују. Истовремено, увиђамо да им недостаје практично знање потребно за модерно пословање и то нас је мотивисало да покренемо овај национални програм. Развој младих видимо као улагање у одрживи развој наше компаније као и у будућност локалне привреде, која зависи од генерација које долазе“, истакао је Александар Ружевић, генерални директор компаније Кока-кола ХБЦ Србија.
Председник Општине Ћуприја Нинослав Ерић истиче да је стратешки циљ ове општине привлачење инвестиција и отварање нових фабрика, како млади људи не би одлазили из својих средина.
„Захваљујем се Кока-коли, која је схватила да мали градови, попут нашег, морају да опстану, а да би то постигли - млади људи морају да остану и живе у свом граду“, истакао је Ерић.
Радионице ће се током маја и јуна одржати и у Шиду, Смедереву, Краљеву, Смедеревској Паланци и Алексинцу, а током септембра и октобра у Ковину, Пријепољу, Новом Пазару, Прокупљу и Лесковцу.