Услуге Центра за информисање и професионално саветовање (ЦИПС)
Београдски средњошколци на „Каријерном путовању“ са НСЗ
Београд | Вест, датум објаве: 1. октобар 2019.
Применом радионичарских техника самопроцене, ученици се правилно усмеравају ка што објективнијој процени својих интересовања, жеља, очекивања, способности, вештина и особина и на тај начин формирају слику о себи, својим могућностима у односу на образовање и рад.
Са почетком нове школске године београдским ученицима завршних разреда средњих школа указала се могућност за коришћење нове услуге каријерног вођења и саветовања, коју реализују психолози Националне службе за запошљавање кроз радионице под називом „Каријерно путовање“. Као и све друге услуге Националне службе и ове радионице су потпуно бесплатне.
Будући да доношење одлуке о даљем образовању захтева доста времена, изузетно је важно благовремено започети са процесом планирања каријере. Наиме, ђацима често недостаје организован приступ у прикупљању и коришћењу информација о себи, образовању и свету рада, као и конкретне вештине за управљање личним каријерним развојем, а у томе им могу помоћи психолошке радионице Центра за информисање и професионално саветовање (ЦИПС) Филијале за град Београд НСЗ.
- Каријерне радионице, у трајању од два школска часа, организујемо за групе од 20 до 30 ученика, у просторијама Националне службе или директно у школи из које су ђаци. Основни циљ је давање подршке средњошколцима завршних разреда, како би самостално систематски приступили планирању каријере, донели адекватну одлуку о даљем каријерном развоју и определили се за наставак образовања или излазак на тржиште рада - каже психолог Јелена Увалин Матић.
Она је објаснила да су мотиви организовања оваквих психолошких радионица груписани у три нивоа. Први подразумева развијање самопосматрања и самоспознаје, како би ђаци успешније истражили и утврдили своје способности и вештине, интересовања и жеље, очекивања од себе и самог занимања, како би разумели себе, своје компетенције, развојне потенцијале, мотивацију и сопствени вредносни систем. Други је мотивисање ученика на истраживање, прикупљање и коришћење информација о факултетима и другим облицима образовања, као и о тржишту рада и захтевима конкретних занимања. Трећи ниво се односи на формирање рационалних ставова о планирању каријере кроз систематичан приступ и интеграцију знања о себи, свету образовања и рада, при том узимајући у обзир динамичност и развојност каријере
- Применом радионичарских техника самопроцене ученици се правилно усмеравају ка што објективнијој процени својих интересовања, жеља, очекивања, способности, вештина и особина и на тај начин формирају слику о себи, својим могућностима у односу на образовање и рад. Поред тога, уче и како да имплементирају нова и већ постојећа знања у шири процес планирања каријере. Повећањем компетенција, они повећавају и осећање сигурности, што је од великог значаја за превазилажење неодлучности у доношењу каријерних одлука - напомињу водитељи радионице.
За ученике којима је након ових радионица потребно додатно психолошко тестирање и индивидуално каријерно саветовање, постоји могућност заказивања путем телефона који се налази на информативном летку који се даје ученицима. У летку су побројани и кораци у процесу планирања каријере и наведене адресе референтних сајтова преко којих се ђаци могу информисати о образовању и запошљавању, али и на интерактиван начин боље упознати себе.