Национална служба за запошљавањеРепублика Србија

Национална служба за запошљавање

  • Latinica
  •  
  • Дoкумeнти
  • Mрeжа
  • Инфo
  • О нама
  • Насловна
  • Тражите посао
  • Нудите посао
Инфо
  • Наjнoвиje
  • Вeсти
  • Саoпштeња
  • Дoгађаjи
  • Кoнкурси

Ново занимање – професионални управник зграде

Заједнички циљ – лепша и безбеднија зграда

Београд | Вест, датум објаве: 6. јун 2017.

Почеле су обуке за професионалне управнике, а они који заврше обуку и положе испит добиће и прве лиценце за обављање тог посла. С обзиром да у Србији тренутно свака пета зграда има формирану скупштину, увођење професионалних управника, који ће 24 часа свих седам дана у недељи бринути о зградама, требало би да уведе ред у ову област.

Професионални управници са лиценцом моћи ће да раде у агенцији или да сами оснују фирму, региструју се као предузетници и самостално обављају посао. Станари ће моћи сами да изаберу управника или да ангажују професионалца са лиценцом, што подразумева склапање уговора између стамбене заједнице и правног лица које пружа услуге.

Законом о становању и одржавању зграда, којим је установљена професија професионалног управника, Привредна комора Србије (ПКС) добила је овлашћења да установљава и води регистар управника који је доступан на порталу ПКС, али и организује обуке, полагање испита, издаје и одузима лиценце.

Обука за професионалне управнике траје седам дана у оквиру три недеље, заинтересованост је велика, а сви који желе могу да се пријаве преко сајта ПКС. Услов за стицање лиценце је завршена четворогодишња средња школа и положен испит. Првих пет обука је попуњено, али како кажу у Центру за едукацију ПКС, обуке ће бити организоване и у градовима у Србији, у зависности од потреба и интересовања.

Јадранка Зрнић Џелетовић, руководилац Центра за едукацију ПКС, каже да се за обуке пријављују најчешће они који већ имају искуства у одржавању зграда, али је велики број и оних који се нису никад опробали у том послу. „Сви који прођу обуку схватиће колико је посао професионалног управника озбиљан и одговоран, јер он мора да буде нон-стоп на располагању стамбеној заједници и решава пријављене проблеме“, истиче Јадранка Зрнић Џелетовић.

Да овај посао подразумева познавање неколико области важних за одржавање зграда и безбедност, слажу се и полазници обуке са којима смо разговарали.

Радован Орешчанин, власник фирме „Maior Domus“ која се бави одржавањем зграда и председник Удружења одржавалаца зграда Србије, подржава иницијативу за квалитетније становање и из искуства каже да професионални управник зграде мора да буде 100 одсто посвећен послу. Њему је, како каже, обука значајна, јер су му сада јаснији законски прописи, што ће му помоћи у даљем обављању посла.
Татјана Стругар се надала практичнијој обуци, али истиче да ће и њој много помоћи пређашње искуство председника скупштине зграде. „Углавном су ми познати проблеми једне зграде и како се решавају. Обуку ми је обезбедила компанија у којој ћу радити овај посао, тако да на овај начин решавам свој проблем незапослености. Трудићемо се да се побољшају услови становања и да се свест грађана о томе подигне на виши ниво“, каже Татјана.

„Чули смо важне ствари из области финансија, осигурања, комуникација, упознајемо се са детаљима посла које ћемо лакше применити у пракси“, објашњава Дејан Вујичић, који се на обуку пријавио са жељом да хоби унапреди у бизнис. „Одлучио сам да се бавим овим послом јер сам до сада као председник скупштине станара своје зграде постигао добре резултате. Професионални управник треба да буде добро организован и да пре свега има добру комуникацију са станарима, како би се постигао заједнички циљ, а то је лепша и безбеднија зграда“, каже наш саговорник.

Полазници стичу одређена правна знања, упознају се са Законом о становању, уче карактеристике зграда, усвајају административне и финансијске аспекте управљања зградом и вештине комуникације.

Јадранка Зрнић Џелетовић каже да су полазници углавном врло задовољни, а да се предавачи, који имају много искуства у области коју предају, труде да одговоре на сва питања.

У ПКС смо разговарали са предавачем који је ангажован као стручњак из области осигурања. „Важно је да будући професионални управници стекну основе које ће им користити у обављању посла, као и предзнања из грађевинске, техничке области и из осигурања, како би могли да заштите објекте и станаре. На тај начин ће лакше и брже решити све проблеме станара и обезбедити добру комуникацију са њима“, објашњава Раде Баџа и додаје да ће преношење одговорности на управнике сигурно увести ред у области комуналне инфраструктуре, накнаде штете и културе становања.

Скупштина Србије усвојила је у децембру прошле године Закон о становању и одржавању зграда, који предвиђа да свака зграда има регистрован кућни савет и управника. Законом је прецизирано да, ако се станари не договоре око избора управника, могу да изаберу професионалног управника са списка ПКС, а уколико се не договоре око професионалног управника, локална самоуправа ће им на одређено време увести принудног управника зграде.

По закону, један управник може да брине о више зграда, а последњи рок до када ће све зграде морати да имају свог управника је до краја године. Професионални управници морају да се лиценцирају, док ту обавезу немају станари које комшије изаберу да управљају зградом. У пракси, као и до сада, биће веома важно да у згради буде слоге и разумевања и да сви раде за заједнички циљ, а то је да зграде буду безбедне и да у њима живот буде лепши и бољи.

  • Подели
  • Штампај
  • Претходна страна
следећа страна

Погледајте и

Директору нишке филијале НСЗ додељена Годишња награда ПКС Директору нишке филијале НСЗ додељена Годишња награда ПКС датум објаве: 10. децембар 2021. Директору нишке филијале Националне службе за запошљавање Бобану Матићу Привредна комора Србије (ПКС) је 7. децембра доделила Награду за посебан допринос развоју привредног амбијента региона.
Објављена Листа одобрених послодаваца за учешће у програму „Моја прва плата“ у 2021. години Објављена Листа одобрених послодаваца за учешће у програму „Моја прва плата“ у 2021. години датум објаве: 10. децембар 2021. Обавештавамо учеснике у програму „Моја прва плата“ да је објављена Листа одобрених послодаваца за учешће у програму „Моја прва плата“ у 2021. години.
Обавештење за медије и кориснике услуга у Београду Обавештење за медије и кориснике услуга у Београду датум објаве: 8. децембар 2021. Служба Звездара Филијале за град Београд НСЗ обавештава јавност да ће се од понедељка, 13. децембра 2021. године, налазити на новој адреси:
Запошљавање особа са инвалидитетом у Бору Запошљавање особа са инвалидитетом у Бору датум објаве: 6. децембар 2021. У сусрет обележавању Дана особа са инвалидитетом (ОСИ), у просторијама Филијале Бор Националне службе за запошљавање је 1. децембра организован састанак са представницима кинеске компаније „Serbia Zijin Copper“ д.о.о. Бор, на тему запошљавања и подршке овој категорији незапослених суграђана.
Изабрано око 9.000 младих за програм „Моја прва плата“ Изабрано око 9.000 младих за програм „Моја прва плата“ датум објаве: 6. децембар 2021. Послодавци који учествују у програму „Моја прва плата“ одабрали су око 9.000 младих са евиденције Националне службе за запошљавање којима ће пружити прилику да стекну прво радно искуство.
следећа страна
1 2 3 4 5 6
  • Нoвчана накнада Нoвчана накнада
  • Jeдинствeни кoдeкс шифара Jeдинствeни кoдeкс шифара
  • Пoзивни цeнтар 0800/300-301 Пoзивни цeнтар 0800/300-301
  • Пoслoви - ПДФ издања Пoслoви - ПДФ издања
  • Саjмoви запoшљавања Саjмoви запoшљавања
  • Обрасци Обрасци
  • Вoдич за oснoвцe-упoзнаjтe занимања и тeстираjтe сe Вoдич за oснoвцe-упoзнаjтe занимања и тeстираjтe сe
  • Запoслитe oсoбу са инвалидитeтoм Запoслитe oсoбу са инвалидитeтoм
  • Aгeнциje за пoсрeдoвањe у запoшљавању Aгeнциje за пoсрeдoвањe у запoшљавању
  • Статистички билтeни НСЗ Статистички билтeни НСЗ

Тражите посао

  • Сви послови
  • Док тражите посао
  • Едукација
  • О послодавцима
  • Незапослени
  • Дозволе за рад

Нудите посао

  • Објавите оглас
  • База биографија
  • Подршка послодавцима
  • Агенције за запошљавање

Инфо

  • Вести
  • Саопштења
  • Догађаји
  • Конкурси

О нама

  • Историјат
  • Правна акта
  • Пројекти
  • Продаја основних средстава
  • Јавне набавке
  • Оптерећење саветника
  • Испит - Запошљавање
  • Подаци о броју запослених и радно ангажованих лица

НСЗ мрежа

  • Дирекција
  • Филијала Београд
  • Филијала Нови Сад
  • Филијала Ниш
  • сва места
  • Позивни центар 0800/300-301

Документа

  • Стратегија запошљавања 2021-2026.
  • Информатор о раду
  • Статистички билтени
  • План јавних набавки
  • Анкета послодаваца
  • Јединствени кодекс шифара
  • Каталог обука
  • Упутства за кориснике
  • Политике ИМС
  • Политика приватности
  • Заштита података о личности
 

 

  • Кoнтакт
  • Наслoвна
  • Услoви и права кoришћeња
Национална служба за запошљавање